Tuesday, June 16, 2009

potret tokoh




Tun Abdullah Ahmad Badawi
Medium;( Pensil Warna )
Saiz B4
Potret ni saya lukis terus guna pensil warna,lebih kurang
4jam siap,mungkin anda ada komen,saya sedia dengan hati terbuka
untuk melihat kelemahan saya.
Datuk Sri Najib Tun Razak
Medium;(pensil Warna)
Saiz B4
Potret ni tak sempat saya nak siapkan dibahagian Bajunya
sebab,semua potret tokoh ni saya buat dalam satu fail untuk
dijadikan contoh,
Tun Dr Mahathir
Medium(pensil Warna)
Saiz B4
saya amat meminati potret ini,potret ni memang
mudah bagi saya, mungkinlah...ton warna yang
tidak merumitkan,terutama pada bahagian muka.
Pada bahagian leher ada kedutan nampak bersegi ckit,
masa lukis ni pun kalang kabut gak,toke dah fon saya,
kan saya wat kerja sepenuh masa sbg pemandu lori gas


Tun Hussin On
Medium (Pensil )
Saiz B4
saya tak boleh nak kata apa ttg potret ni,jika anda
ada komen,saya sedia menerima teguran.untuk
memantapkan lagi I punya Skill.....
Tun Abdul Razak
Mediun(pensil )
Saiz B4
saya memang suka lukis gambar yang ada kaca mata,
pada saya memang mudah,lukis kaca mata tu...emm dah
tau dah macamna nak lukis yang seterusnya.tapi potret ni,
kalau anda perhatikan pada bahagian bingkai kaca mata kat telinga
thuerrrr....sebenarnya bawah songgkok tu ada bayang songgkok
lerr.....mungkin di sebabkan saya terlebih tekan dan guna pensil
6B saya tak terperasan plak,bila dah tangkap guna kamera h.fon
baru lah dapat dikesan..........Alappak.....tak sengaja.....

Tunku Abdul Rahman
Medium(Pensil )
Saiz B4


Datuk Sri Nik Abdul Aziz
Medium (pensil)
Saiz (sketching book)
Potret ni saja-saja saya lukis untuk ringankan tangan jerrr...








No comments:

Post a Comment